Aflevering 4 - Meer energie in een dag door deze tips

Welkom bij aflevering 4 van de CoachJan podcast: meer energie in een dag door deze tips.

meer energie podcast

Vandaag staat in het teken van tips om meer energie te hebben in een dag. De tips komen vooral uit de biohacking. Dit is een verzameling technieken om de gezondheid te bevorderen en je lichaam te boosten. Dankzij gezonde (en legale) manieren verhogen we onze energie en productiviteit.

Op het moment dat mijn vader overleed besloot ik om gezonder te gaan leven.





In deze aflevering hoor je onder andere:
  • De belangrijkste tip van allemaal is een goeie nachtrust. Goed eten en drinken is hiervoor belangrijk. Ook moet je voor je gaat slapen niet teveel piekeren. Een warm bad helpt vaak ook heel goed. Vermijd tv kijken vlak voor het slapen.
  • Beweging is tevens zeer belangrijk voor een goede slaap. Een stappenteller is hier handig voor. Sporten is goed maar niet onmisbaar. Wandelen alleen in combinatie met je werk kan ook al genoeg zijn.
  • Eten en drinken vormen tip nummer 3. Gezonde voeding en drinken is essentieel voor een gezond lichaam en een goede nachtrust. Eet niet te veel koolhydraten, een paleo dieet kan hierbij helpen. Vlees, groenten en fruit staan hierin centraal. Drink vooral water en thee.
  • Op het gebied van biohacking kun je ook eens bulletproof koffie proberen. Dit is normale koffie met hierin grasboter en kokosolie. Dit geeft je ontzettend veel energie op een gezonde manier.
  • Neem tijd voor ontspanning en voor jezelf. Probeer ook eens meditatie. Vertraag je leven en luister naar je lichaam. Vraag voordat je aan iets nieuws begin aan jezelf: hoe gaat het met mij?
  • Deze laatste tip wil ik niet aanraden zonder raadpleging van een dokter. Ik heb het hier over het gebruik van supplementen. Zelf gebruik ik magnesium en vitamine D. Veel mensen hebben zonder dat ze het weten een tekort aan vitamine D en magnesium.
Meten is weten. Je kunt je lichaam goed meten via een bloeddrukmeter, een jawbone of een stappenteller. Een jawbone meet je slaap, zoals je remslaap en diepe slaap. Hiermee krijg je een mooi overzicht waardoor je je slaapkwaliteit kan verbeteren. Onthoudt dat ieder lichaam anders is en dat je deze tips dus goed moet bekijken en erachter moet komen welke tips voor jou het beste werken.

De links van deze uitzending: Meer weten over het onderwerp? Lees dan: Meer eten, bewegen en slapen

Muziek gebruikt in intro, outro en tune zijn van Steven O'Brein

Geef jouw reactie:

2 berichten

Hey,is het mogelijk de podcast te downloaden zodat ik deze op een USB-stick kan plaatsen en in de wagen kan (her-)beluisteren? Groetjes, Frank
Lees verder
Lees minder
Dag Frank, dat kan zeker. Als je surft naar http://coachjan.podbean.com/, dan kun je daar elke aflevering donwloaden. Zelf abonneer ik me op podcast via itunes. Dan krijg je automatisch een nieuwe aflevering in je device. Misschien maak ik wel een volgend artikel over hoe je op een eenvoudige manier de podcasts kunt downloaden. Alvast bedankt voor de tip! :-)
Lees verder
Lees minder

Laat een reactie achter

Welk type ben jij?
Krijg meteen antwoord.

Beantwoord 18 vragen in slechts 2 minuten.
Krijg direct je resultaat en GRATIS waardevolle tips. 

Doe de test

Spreekt dit jou aan?


Of je nu je bestemming zoekt, obstakels wil overwinnen of jezelf wil overtreffen, ik sta voor jou klaar.
Bel +32 477 98 37 37 of contacteer mij.